Feel

Stämningen på Ullevi då Robbie Williams spelade var otrolig. När han körde igång Feel så släcktes alla lampor och 60000 människor lyste tillsammans upp arenan med sina mobiltelefoner. Jag fällde tom en tår eller två, det var så himla mäktigt allting. Det är långt ifrån samma sak som på riktigt att se detta via en kass mobilkamera med skorrigt ljud, men här får ni en liten inblick i hur det såg ut iaf.

Vas från Åhléns

Såg den här fina vasen nere på Åhléns för någon dag sedan. Blev typ kär. Skulle inte sitta fel att ha en sån, speciellt inte då vi har ungefär en vas hemma, som egentligen är en vinkaraff.

Smirre älskar pinnar

Kräftskiva

Förra helgen hade vi kräftskiva ute i en stuga vid havet. Så himla mysigt. En MASSA god mat och dryck, god efterrätt (bilden nedan), ett gäng lekar, fina vänner, ljudet av vågorna, yatzy, bastu och sång och bad i havet mitt i natten, sova tillsammans i våningssängar, iskall dusch, plocka blåbär, mysmusik. Ett riktigt riktigt bra dygn.

Cheesecakekladdkaka med hallon. Innan ugnen.

Efter ugnen. Fortfarande alldeles kladdig, nästan rinnig. Helt underbar, om jag får säga det själv.

Chained

Tycker om mitt nya 20-kronors halsband. Det piffar upp vilken outfit som helst. Jeans och en svart t-shirt + halsbandet så är det klart sen liksom.

Beklagar mig lite över de dåliga iPhonebilderna. En riktig kamera hade inte suttit fel.

Blåbär

Plockade blåbär med Jennifer förra veckan. Älskar blåbär. Och skogen. Och sol.

Jag kan själv!

Min dator (laptop) höll på att dö så något behövde göras. Bestämde mig för att installera nytt operativsystem, ett som passar datorn bättre så att den slipper jobba så himla hårt. Väl halvvägs in i installationen så dör datorn, antagligen för att den blivit för varm, den blir ofta det. Provade ett par gånger till men samma sak hände. Beslöt mig för att öppna upp datorn och göra rent innehållet, specielt fläkten. Jag har aldrig någonsin öppnat en dator förut kan jag säga.. men efter mycket youtube'ande och med hjälp av en burk tryckluft så gick det fint. Sen lyckades jag sätta ihop den igen samt installera det nya operativsystemet.

Kände mig sådär lagom stolt, duktig och en aning nördig efteråt.

Holmsjö

Förra veckan så tog jag och pojkvännen ett dygn i Holmsjö hos hans släktingar. Det ligger en bra bit ute i skogen där det är sådär tyst och idylliskt. Vi bodde i "Anstun", deras mindre stuga/hus som står på gården, plockade svamp, grillade middag ute vid en grillplats, spanade in deras kossor och bara tog det lugnt. Jag lät mobilen ligga ensam i stugan, men fick mig iaf en bild av stugan innan vi for hem.

Chocolate chip cookies

För några dagar sedan så bakade jag kakor med bitar av vit- och ljus choklad i. De är sjukligt goda och de blev sådär perfekt sega och inte alls torra och smuliga.

Några av kakorna fick bli en gåva.

Konstiga sovställningar - del 7

Han är så himla söt, vår Smirre.

Holmön

Igår tog vi färjan ut till Holmön för att hälsa på ett par kompisar. Det blev en sån himla mysig kväll, så otroligt lyckat. Vi for ut till en stenhäll och tände en eld, grillade korv och pinnbröd (så himla gott), blev bitna av mygg, kastade lite med kastspöna samt plockade svamp. Fisket blev väldigt lyckat må jag säga; jag fick upp en rejäl abborre på tredje kastet, aldrig fått en sån baddare på kroken förr. Sen drog Emma upp en nästan lika stor abbore och grabbarna fick upp en storgädda samt ett gäng små abborrar som vi kastade tillbaka. Och de gula kantarellerna, de bara snubblade vi över.

Jag lät bli mobilen under hela Holmön-vistelsen så den enda bilden jag tog var på min sovande pojkvän inne på färjan.

Norrmjöle

I måndags var jag, pojkvännen och ett gäng vänner ut till Norrmjöle för att sola och bada. Ja, bada, på riktigt. Ni som känner mig vet att jag alltid är sist i och först upp, om jag ens doppar mig, men nu var det så himla varmt så att till och med jag var i vattnet i säkert en halvtimme och kastade boll och njöt.

I tisdags for jag och pojkvännen ut dit igen, men denna gång helt själva. Väldigt mysigt det också.

Sundsvall - del 4

Den sista kvällen i Sundsvall bar det av ner till Folkets Park för att spelas bilbingo, lite småmysigt sådär en onsdagskväll, speciellt när jag vann 300 kr.

Utöver detta så har jag och min kära far varit uppe på Orreberget för att plocka blåbär samt grilla pinnbröd, men de bilderna får ni senare då jag använde pappas systemkamera.

Smyckesförvaring

I Sundsvall kom jag över det söta svarta trädet ni ser här nedan. Jag fick det för 30 kr från Village i Birsta som hade konkursutförsäljning. Är det något jag hatar så är det att knöla ihop alla fina smycken i en liten låda så att allt blir ett enda virrvarr. Smycken är så himla fina så varför inte visa upp dem? Trädet fick bli hållare för några av mina fina ringar.

Utöver trädet så har jag sedan tidigare tillverkat mig en örhängestavla av en ram från IKEA samt en bit tyg från Ohlssons tyger, simple as that, men så himla fint. (All cred till min fina vän Elin som gav mig idén)

För mina halsband, mindre örhängen samt några armband så har jag en (ÖVERBELAMRAD) smyckeshållare från mihi.se.

Till sist har jag även ett smyckesskrin från Mias Lustgård samt några små söta askar.

Lördagskväll

Min lördagskväll började med detta:

Följdes av detta (cykeltur runt sjön):

Och kommer om några minuter att återgå till detta:

Följa John

När jag öppnar ögonen på morgonen möter jag detta:

När jag ska hoppa in i duschen möter jag detta:

När jag sätter mig vid datorn får jag detta i knät, helt utslagen och snarkandes efter ett par sekunder:

När jag sedan förflyttar mig till soffan så föler detta med:

När jag ska ta mig skorna för att gå ut är det inte alltid en dans på rosor, någon älskar skor och speciellt skosnören:

Han är så himla gosig vår lilla Smirre, följer efter matte och husse precis överallt.

Sundsvall - del 3

För första gången i mitt liv besökte jag Skatans Café och Krog, bättre sent än aldrig. Det är en väldigt mysig restaurang som serverar mycket fisk och skaldjur då den ligger precis vid vattnet. Jag var där med pappa, lillebror, lillasyster, farmor och faster. Varmrätten blev varmrökt lax från deras egna rökeri och till efterrätt tog jag vaniljpannacotta med hallon. Herregud så gott det var och så mätt jag blev.. det är tur jag känner mig själv såpass bra att jag struntade i förrätten, den hade aldrig fått plats i magen kan jag lova.

Sundsvall - del 2

De enda jag hann träffa under min vecka i Sundsvall var familj, släkt och Elin. En av dagarna for jag for hem till fina Elin, bakade kakor och pratade i flera timmar. Väldigt mysigt. Kakorna vi bakade var havrekakor från Leila's kokbok (den första tror jag det var) men vi bytte ut russin'en mot choklad.

Sundsvall - del 1

Jag är nu åter i Umeå efter en riktigt fin vecka i Sundsvall. Det blev några dagar med finväder så då tog vi en dag ute vid havet och ett par dagar vid sjön. Hör och häpna, jag har tagit mina första dopp för i år, både i havet (DÖDSKALLT) och i sjön. Stolt.

En av kvällarna tog mamma, bror och jag med oss jordgubbar upp till Norra Berget och satt uppe på muren och njöt av både jordgubbarna och utsikten.

Dessutom hade jag den stora äran att bli spöad rätt rejält i minigolf.